heltjavlaazum

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Jag vill.

Av Armida Larsson - 9 december 2014 18:49

Jag vill så gärna blogga oftare men ja jag vet faktiskt inte varför jag inte gör det, jag vill även fota mer men ja jag har liksom inga fotointresserade kompisar att fota med och då kan det bli lite krånligt om man vill ha bilderm på sig själv!

Men jag har tänkt att jag ska börja lägga ut lite skönhetstips, tittar man på min kroppsform och min hud kanske man frågar vad jag tusan har i hövve men ju sörru här inne finns någon med ganska mycket hälsa och kroppsvård i huvudet.

Jag själv lider av hemsk acne och är väldigt lat men försöker så gott jag kan och jag tänkte ge er lite tips nu så ofta jag kan fram till jul så ni kan se ut på ert bästa sätt! Kommer nog även lägga upp lite recept då jag lagar mycket mat.


Idag tänkte jag ge er ett recept på en ansiktsmask! Yeey! Jag verkligen älskar att göra egna ansiktsmaskar och det är billigt och oftast bättre så gogogo! Sen betyder inte det att alla har lika bra effekt på alla men prova er fram bland dom jag lägger upp eftersom! 

Huvudingrediens: Aspirintabletter! 


Lägg några tabletter cirka 3stycken i ett glas, droppa på endast några få droppar vatten och tryck lät på tabletterna och vänta tills dom lösts upp till ett pulver. Blanda i lite honung efter smak, lite mindre än en matsked, känn själv vilken konsistens som du vill ha, du kan även byta ut lite honung mot yoghurt kan jag tänka mig, honung gör din hud väldigt len och det behövs då tabletterna torkar ut ansiktet, yoghurt är väldigt lugnande och dämpar rodnad.


Applicera masken på ren varm hud, låt sitta ungefär en halvtimme! Glöm ej att återfukta, A och O i hudvård! jag använder gärna en återfuktningskräm från clinique eller oriflames Pure Nature Organic tea tree & rosemary oil face cream, sjukt bra produkter att återfukta med men svåra att få tag på. Nu undrar ni säkert hur aspirin ska hjälpa mot acne men jovisst aspirin inhåller ett ämne som heter så fint som acetylsalicylsyra som är ett dunder undervärk mot acne! Så ska ni köpa ansiktstvättar mot acne så kolla just efter det ämnet :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Armida Larsson - 27 maj 2015 12:20


  Jag har blivit med valp! Eller ha för några veckor sedan rättaresagt. Blandis, gråhund/jämte. En liten älgdräpare hoppas vi på eller jag vet ;) väldigt bra temperament och växer fint! Lexi är lilla divans namn! Ni får en 8veckors bild så lägger ...

Av Armida Larsson - 22 mars 2015 20:29

Idag är det 1år sedan du dog. Vi hade inte haft så mycket kontakt dom senaste åren. Men jag älskade dig. Sista gången vi träffades i livet så var du ganska borta men jag minns hur du berättade att jag hade talang när jag ritat åt dig och jag minns hu...

Av Armida Larsson - 18 mars 2015 21:48


Hade sovmorgon i morse då jag skulle på bup. Så efter bup hade jag skola i 2 och en halv timme innan jag slutade och åkte till stan med mamma och stefan! Haft jätte kul och mysigt. Shoppade lite kläder jag behövde. Kom ganska precis hem och lagt mig ...

Av Armida Larsson - 17 mars 2015 20:32


Idag fick jag dom första vårkänslor. Så dragit ut moppen och dragit till Rebecka! Svalkade skönt, perfekt moppeväder! Isigt, kallt och mörkt, heh. Ska även köra en test behandling i mitt ansikte i en vecka nu! Återkommer nästa vecka om något spec...

Av Armida Larsson - 20 januari 2015 20:50

jag älskar att blogga, det gör jag verkligen! Men jag har så svårt att ta mig för saker och då hamnar bloggandet sist! Men sedan sist jag bloggade har det hänt en del! Jag har fyllt 15år, hurra hurra till mig! Jag har hårt igång och bakat och laga...

Presentation


HEJ :D
15år!
Tänkte väll till å söka fordonsprogrammet nudå men först ta mig igenom 9an osv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards